به بهانه مسیح

 پدیدآور: سعید زاهدی

 ناشر: عابد

تعداد صفحات: ۱۷۶

«مسیحیان صهیونیست می‌گویند حمایت از اسرائیل وظیفه‌ ایست که خدا به آن‌ها واگذار کرده است. وظیفه‌ای که نتیجۀ خوب انجام دادنش، وقوع جنگ آرماگدون و بازگشت مسیح است.»

به درستی تفاوت دین یهود با اندیشۀ صهیونیست در چیست؟ اندیشۀ تشکیل دولت مستقل یهودیان و تأسیس اسرائیل در چه زمان و توسط چه اشخاصی شکل گرفت؟ هدف از تشکیل حکومت صهیونیستی و ایجاد قلمرو نیل تا فرات چیست؟ برای درک درست و شفاف‌تری از آن‌چه‌که امروز صهیونیست مسیحی نامیده می‌شود، باید به واکاوی تاریخ مسیحیت جدید و دین یهود پرداخت. همین‌طور لازم است جریان‌های ی اقتصادی حاکم بر جهان بررسی شود تا پرده از اسرار نهان آن برداشته شده و اثرگذاری آن بر معادلات بزرگ جهانی آشکار شود.

«به بهانۀ مسیح» با ارائه گزارش ها و تاریخچه‌ای از اندیشۀ صهیونیسم مسیحی، ریشه‌های تاریخی و دینی آن را که ابعاد گوناگون و نمودهای مختلفی دارد، معرفی می‌کند. از ابتدای شکل‌گیری این جریان، که هواداری از صهیون فقط گرایشی مذهبی بوده تا زمانی که هواداری از آن به ایده‌ای اجتماعی تبدیل شد و امروز که دیگر هواداری از صهیون نه‌ فقط ایده‌ای دینی و اجتماعی که دیدگاهی ی است و نتایج مهمی هم در بر دارد. آن‌چه که پشت پردۀ صهیونیسم می‌گذرد، نقش افراد خاصی نظیر تئودور هرتصل، روچیلد و . و همین‌طور تاریخچۀ مختصرِ شکل‌گیریِ جریان مسیحیت صهیونیستی و قدرت گرفتن صهیونیسم جهانی را می‌توان در این کتاب مرور کرد.  

هواداری ,صهیونیسم ,اندیشۀ ,صهیونیست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهاردرخزان M&B سیم و کابل سیمند کابل کانال دهم تجربی انسانی ریاضی کانال کنکور ۹۹ مدرسه ی با نشاط ما نمایندگی خدمات لوازم خانگی بوش پارس اتیلن کیش مجله اینرنتی ترفندیاب